Fremragende
4.5 out of five star rating on Trustpilot
Trustpilot

Allmänna försäljningsvillkor

Allmänna försäljningsvillkor

Dessa Allmänna försäljningsvillkor gäller mellan Stay-Well och Kund. Alla priser som anges är exklusive moms, alla typer av skatter och offentliga avgifter, emballage, frakt med mera. Priserna i pristabellerna är icke bindande och kan ändras från tid till annan utan föregående meddelande. Stay-Well har rätt att höja överenskomna priser på varor som inte har levererats, under förutsättning att denna prishöjning motsvarar en prishöjning som gjorts av säljarens underleverantörer. Om det föreligger ett separat avtal mellan Stay-Well och Kund har det avtalets definitioner och villkor företräde framför Allmänna försäljningsvillkor i det fall det föreligger motstridigheter. För privatpersoner har Distanshandelslagen och Konsumentköplagen företräde före Allmänna försäljningsvillkor.

 

1.

Order

                          

Beställning av produkter och tjänster kan göras:

  - på stay-well.se

   - kontakt via din säljkontakt

Order som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller som på annat sätt medför att Stay-Well lider ekonomisk eller annan skada polisanmäls. För att handla på stay-well.se måste du ha fyllt 18 år.

 

2.

Leverans

                          

Alla angivna leveranstider är ungefärliga och icke bindande, såvida inget annat uttryckligen har avtalats och skriftligen bekräftats av Stay-Well.

Restorder. Stay-Well reserverar sig mot slutförsäljning och förbehåller sig rätten att löpande göra produktändringar. Om värdet av en vara som tillfälligt är slut på lager överstiger 100 kr exklusive moms och beräknas inkomma till lager inom rimlig tid, restnoteras varan och levereras vid senare tillfälle utan extra kostnad till Kund. Restorder under 100 kr makuleras om ingen ersättningsvara finns. Om en restnoterad vara ej beräknas inkomma inom rimlig tid förbehåller sig Stay-Well rätten att leverera en likvärdig ersättningsvara. Om Kund inte är nöjd med ersättningsvaran har Kund full returrätt.

Kunden ska omgående göra en skriftlig reklamation när ett dröjsmål har konstaterats, annars mister Kunden rätten att rikta något anspråk till följd av dröjsmålet. Kunden ska samtidigt ge Stay-Well en skälig tidsfrist om minst 14 dagar att uppfylla sina förpliktelser.

 

Transportskador (synliga/osynliga). Kunden ska omedelbart efter leverans undersöka leveransen noggrant för att försäkra sig om att leveransen är avtalsenlig och inte har några fel och brister. Synlig transportskada ska omedelbart reklameras till chauffören innan kund kvitterar varorna. Därefter reklamerar kund till Stay-Well kundsupport. Ej synlig tranportskada ska anmälas senast två arbetsdagar efter kvitterad leverans direkt till Stay-Well kundsupport. Efter denna tid utgår ingen ersättning. Vid alla former av transportskador behöver Stay-Well kundsupport kollinummer och en tydlig bild för att kunna skicka ersättningsvara. För konsumenter gäller vid var tid tvingande konsumentlagstiftning.

 

 

 

3.

Betalningsvillkor och fakturaavgifter

                          

Stay-Well erbjuder Kund 8 dagars (netto) betalningstid från fakturadatum. Vid försenad betalning utgår dröjsmålsränta motsvarande referensränta + 8% samt övriga lagreglerade avgifter. Produkten förblir Stay-Wells egendom tills full likvid erhållits. Vid fakturering med pdf-faktura utgår inga fakturaavgifter.

 

4.

Priser

Angivna priser gäller tills vidare. Vi förbehåller oss rätten att från tid till annan ändra priser och kundrabatter.

 

Extra avgifter kan tillkomma för vissa produkter. Dessa kan vara t ex en extra fraktkostnad, pant, punktskatt eller miljöavgift. Extra kostnader redovisas, vid webbhandel, i kassan kopplat till orderraden.

 

5.

Vidareförsäljning

Kunden har inte rätt att i sin affärsverksamhet ägna sig åt återförsäljning eller vidareförsäljning av produkter köpta/beställda från Stay-Well förutom i de fall då detta skriftligen överenskommits.

 

6.

Produktansvar

Stay-Well friskriver sig i det ömsesidiga förhållandet mellan Stay-Well och Kund från allt ansvar för arbetsplatsrelaterade sakskador som kan knytas till säljarens leveranser. Om Stay-Well krävs på skadestånd för arbetsplatsrelaterade sakskador från tredje man, är Kunden i det ömsesidiga förhållandet mellan Stay-Well och Kund skyldig att hålla Stay-Well fri från sådana krav samt ersätta Stay-Well för dess rimliga kostnader för försvar mot sådana krav.

 

7.

Retur och ångerrätt

                          

Kund skall inom 8 dagar returnera produkter som Kund inte önskar behålla (ångerrätt). Endast varor ur ordinarie lagerlagt sortiment kan returneras, d v s gäller ej beställningsvaror och anskaffningar. Vid retur skall retursedel utfärdad av Stay-Well kundsupport medfölja produkten och denna skall återsändas i originalskick och i obruten förpackning. För att erhålla retursedel skall Kund kontakta Stay-Well kundsupport. Returfrakt betalas av kunden.

 

För privatpersoner gäller 14 dagars ångerrätt i enlighet med e-handelslagen, Lag (2005:59) samt gällande konsumentskyddslagstiftning. Kund står för returkostnaden. Instruktioner för retur fås av kundsupport. Vid fullständig retur återbetalas även eventuell fraktkostnad, vid delretur återbetalas ingen frakt.

 

På det belopp som ska återbetalas har Stay-Well rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning jämfört med varans ursprungliga värde, om och i den mån sådan värdeminskning beror på att Kunden har hanterat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.

 

Ångerrätten gäller inte för följande typer av varor:

  a) varor som har tillverkats enligt Kundens anvisningar eller som på annat sätt har fått en tydlig personlig prägel.

  b) varor med bruten försegling som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl.

  c) en vara som snabbt kan försämras eller bli för gammal.

 

8.

Reklamationer

                          

Eventuella fel på produkter skall reklameras inom 7 dagar från leveransdag. Gällande transportskador, se ovan. Efter denna tid utgår ej ersättning.

 

För konsumenter gäller vid var tid tvingande konsumentlagstiftning.

 

9.

Personuppgifter

                          

Stay-Well är personuppgiftsansvarig för de uppgifter du lämnar till Stay-Well. Uppgifterna hanteras enligt gällande rätt och i enlighet med vår, för var tid, gällande integritetspolicy. Policyn finner du på Stay-well.se. I denna policy kan du ta del av en förteckning över ändamål med behandling av personuppgifter, rättslig grund samt lagringstid.

 

Som ny kund hos Stay-Well måste du ange namn och epostadress samt godkänna dessa allmänna försäljningsvillkor och Stay-Well integritetspolicy. Vid order måste även adress och telefonnummer anges.

 

I samband med din registrering, eller, i de fall du handlar som oregistrerad kund, slutför order, godkänner du att Stay-Well lagrar och använder dina uppgifter för att kunna fullgöra transport, betalning och fakturering samt i marknadsföringssyfte.

 

Dina personuppgifter kan lämnas vidare till våra logistikpartners för att de ska kunna fullfölja sina åtaganden. I övrigt lämnas dina uppgifter inte ut till tredje part.

 

Du har alltid rätt att få ta del av den information som har registrerats. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen rättas eller raderas. Du har alltid rätt att utan anledning begära att informationen raderas.

 

Du kan när du vill avsäga dig från nyhetsbrev och annan marknadsföring genom att kontakta kundsupport eller avregistrera dig via länk i våra nyhetsbrev.

 

Vi använder Cookies för funktionalitet på stay-well.se. Cookies är en liten textfil som webplatser skickar till din enhet där den sedan lagras. Du kan själv ställa in på din dator hur du vill att cookies ska hanteras. I vår integritetspolicy kan du ta del av hur vi använder cookies på vår webplats.

 

10.

Ändringar

                          

Stay-Well förbehåller sig rätten att från tid till annan att ändra innehållet i dessa Allmänna försäljningsvillkor. Angivna Allmänna försäljningsvillkor gäller således tills vidare. Vid var tid aktuella Allmänna försäljningsvillkor publiceras alltid på stay-well.se

 

10.

Force Majeure

I händelse av force majeure befrias en part från att fullgöra sina förpliktelser, så länge force majeure-situationen består. Force majeure föreligger bland annat när avtalet blir betydligt svårare att fullgöra till följd av händelser som krig, inbördeskrig, uppror, terrorattentat, offentliga restriktioner, import- eller exportförbud, naturkatastrofer av alla typer, samt omfattande eller lokala arbetskonflikter, brand, strömavbrott, datorvirus eller liknande, såvida det inte kan påvisas att den berörda parten rimligtvis borde ha förutsett detta vid den tidpunkt då avtalet ingicks.

 

11.

Tvist

Eventuella tvister mellan Stay-Well och Kund som inte kan göras upp i godo, ska avgöras enligt dansk lagstiftning.

×

Velkommen til Stay-Well

Angiv ved at klikke på en af knapperne nedenfor om du besøger os som privatperson eller som erhvers-/institutionskunde: